Selasa, 22 September 2020

Day #2 Things that makes me happy

Pagi yang tidak biasa hari itu di mana kuhabiskan malam dengan gelisah menunggu pagi, hari di mana aku akan menjemputmu di stasiun untuk pertama kali. Aku masih ingat kebahagiaan itu hingga detik ini, debar jantung yang tidak karuan juga senyum yang mengembang tak ingin diam. Hari itu sungguh membuatku kikuk. Hari-hari selepas hari itu aku tahu kebahagiaan seperti apa yang kuinginkan ke depan. Ingin terus bisa bersamamu membuatku berjuang memperbaiki hidupku. Saat itu aku tahu, kau adalah salah satu yang menjadi sumber paling dasar dari segala kebahagiaanku yang lain. Segala kesedihan dan kesusahan selepas bertemu denganmu sepadan dengan bagaimana aku begitu mencintaimu, dan aku tahu betul aku berurusan dengan kesakitan macam apa, semakin aku mencintaimu maka semakin sakit kurasakan hal-hal lain jika tidak seperti yang kuharapkan terjadi. 

 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

jaket lusuh

hari ini aku membuka lemari pakaianku menyusun ulang beberapa helai ingatan dan membersihkan debu dari kenangan. aku melihat jaket sag...